czwartek, 15 stycznia 2015

5. Moje podróże: Chorwacja part 1

Hej! Dziś chciałabym Wam opowiedzieć o moim wyjeździe wakacyjnym do Chorwacji! :)



Już od kilku lat jeżdżę z rodzicami w różne ciepłe kraje. Zaczęliśmy od Egiptu- byłam wtedy w 5 klasie podstawówki i do dziś przed oczami mam obraz piaszczystych krajobrazów, piramid czy wspaniałych widoków zachodu słońca nad Morzem Śródziemnym.... Rodzice zarazili mnie pasją do podroży, teraz mam zamiar zwiedzać z chłopakiem.


Chorwacja to kraj bardzo młody. Jeszcze kilkanaście lat temu na terenie Chorwacji toczyły się walki, których ślady do dziś można zobaczyć na ulicach w każdym miasteczku. Niestety rządu na razie nie stać na odbudowę, lecz od kiedy w 2013 roku Chorwacja weszła do Unii Europejskiej, idą w bardzo dobrym kierunku. Ich główny dochód to turystyka, dlatego gorąco zachęcam, aby pojechać do Chorwacji i dać im szanse! Oczywiście to nie jest jedyny powód aby odwiedzić ten kraj. Krajobrazy, przyroda, kultura- dla nich poznania warto poświecić pieniądze, czas! Językiem urzędowym jest język chorwacki, z angielskim niestety jest już słabiej. Oczywiście w hotelach można się dogadać, ale jeżeli ktoś zamierza jechać na własną rękę, tak jak to my zrobiliśmy, radzę zaopatrzyć się w podstawowy słownik.


Chorwacja słynie głównie z pięknych krajobrazów. Stojąc na plaży z jednej strony jest morze, a z drugiej góry. Ten obraz przyciąga miliony turystów. Oglądając zdjęcia byłam zachwycona, lecz gdy dotarliśmy na miejsce szczena opadła mi z zachwytu.. To trzeba zobaczyć na własne oczy, zdjęcia nie oddają tej magii.

Na pewno każdy z Was słyszał o Jeziorach Plitvickich. To piękny Part Narodowy z setką wodospadów, jest to jedyne takie miejsce w Europie. Piękna lazurowa woda, wielkie wodospady, rozmaita flora oraz fauna. Właśnie to mnie najbardziej przyciąga do tego miejsca. Jako miłośniczka przyrody, miałam tam raj a aparatu nie odkładałam nawet na minute :) Warto dodać, że Park Narodowy Jezior Plitvickich wpisany jest na listę światowego dziedzictwa UNESCO!


Dziś pokaże wam kilka zdjęć krajobrazów Jezior Plitvickich mojego wykonania :)











Mam nadzieję, że zaciekawiłam Was tym wspaniałym krajem i podróżą do niego :)
W następnej części pokażę inne zdjęcia z mojej podróży :)
XOXO ;*

2 komentarze:

Zapraszam do komentowania i oceniania :)